ALGEMENE VOORWAARDEN

Algemene voorwaarden van pedicurepraktijk VoetZorg Stadskanaal

1. Algemeen

Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen de pedicure en de cliënt waarop de pedicure deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

2. Inspanningen pedicure

De pedicure zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap en de code voor de voetverzorger. De pedicure zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt inlichten over financiële consequenties van een wijziging of aanvulling van een behandeling.

3. Afspraken

De cliënt en de pedicure moeten verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan de pedicure melden. Beide partijen hoeven zich niet aan deze verplichtingen te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Onder overmacht wordt ziekte, overlijden van een naaste of ernstige weersomstandigheden, waarbij geadviseerd wordt om thuis te blijven, verstaan . Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag de pedicure het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt berekenen vermeerderd met administratiekosten. Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de praktijk komt, mag de pedicure de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen. In overleg wordt dan besloten welke handelingen nodig zijn en uitgevoerd zullen worden. Indien de client dusdanig laat op de afspraak verschijnt dat behandeling redelijkerwijs niet meer mogelijk is, dan vervalt de afspraak en wordt het gehele honorarium berekend.

Indien een cliënt meerdere keren niet op een afspraak is verschenen houdt VoetZorg Stadskanaal zich het recht voor om:                                                                                                                                                                                           -indien de cliënt toch een nieuwe afspraak wenst, een betaling voorafgaand aan de behandeling te vragen. In dit geval is de procedure als volgt: VoetZorg Stadskanaal doet cliënt een voorstel tot afspraak, cliënt heeft 24 uur de tijd om het verschuldigde bedrag over te maken op de de bankrekening van VoetZorg Stadskanaal. Indien betaald binnen de termijn dan wordt de afspraak definitief gemaakt. Verschijn de cliënt wederom niet op de afspraak dan zal er geen restitutie plaatsvinden.  Indien de cliënt niet betaalt binnen de termijn dan zal de voorlopige afspraak niet worden omgezet in een definitieve.                                                                                                -de cliënt te weigeren.

4. Achterstallige voetverzorging

Indien er sprake is van achterstallige voetverzorging dan wel een verwaarloosde voet c.q. meerwerkvoet, met als gevolgd dat de behandeling meer tijd zal vergen dan de tijd die staat voor een behandeling, dan gaan cliënt en pedicure in overleg om te bepalen welke voetzorg op de afgesproken afspraak zal plaatsvinden. Voor de overige voetzorg zal een andere afspraak moeten worden ingepland. Beide behandelingen (afspraken) zullen worden gefactureerd.

5. Betaling

De pedicure vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar in de praktijk. De gemelde prijzen zijn inclusief btw. De pedicure vermeldt prijswijzigingen 60 dagen voor de ingangsdatum duidelijk zichtbaar in de praktijk. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. De cliënt dient na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en/of producten direct te voldoen. VoetZorg Stadskanaal accepteert alleen contante betalingen en beschikt niet over pinmogelijkheden. Ook zijn overboekingen d.m.v. betaalverzoeken/Tikkies niet mogelijk.  Op verzoek kan een factuur worden verstrekt.            Bij een reeks behandelingen kan de pedicure de cliënt verplichten tot een vooruitbetaling van maximaal vijftig procent van de totaalprijs. Het resterende deel van de totaalprijs zal na voltooiing van de reeks behandelingen in eigen rekening worden gebracht. Bij in gebreke blijven van betaling, kan de pedicure na de verlooptijd van factuur en aanmaning, het openstaande bedrag ter incasso te stellen aan een deurwaarder. De hieruit vloeiende kosten komen zullen geheel voor rekening van de cliënt komen.

6. Persoonsgegevens & privacy

De cliënt voorziet de pedicure vóór de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan de pedicure aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. De pedicure neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in een geautomatiseerd systeem en/of op een klantenkaart. De pedicure behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

7. Geheimhouding

De pedicure is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, de pedicure verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

8. Aansprakelijkheid

De pedicure is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, en/of ontstaan doordat de pedicure is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, allergieën, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. De pedicure is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen van de cliënt. De pedicure zal zorgvuldig met uw eigendommen omgaan. De pedicure is verzekerd voor wettelijke aansprakelijkheid en is aangesloten bij de geschillencommissie via de brancheorganisatie Provoet. De pedicure heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. De pedicure meldt diefstal bij de politie.

9. Contra-indicaties

In het belang van de gezondheid van de cliënt, de pedicure en andere cliënten kan de cliënt in geval van onderstaande contra-indicaties niet worden behandeld:

  • Besmettelijke (huid)ziekten
  • Griep, ernstige verkoudheid of corona
  • Koorts
  • Indien de te behandelen likdoorn/eeltplek thuis verweekt is door salicylzuur (likdoornpleisters)

10. Garantie

De pedicure geeft de cliënt garantie van twee weken op de verrichte behandeling en producten. Deze garantie vervalt indien: 

  • De cliënt andere producten dan de door de pedicure geadviseerde heeft gebruikt. 
  • De cliënt de adviezen niet heeft opgevolgd. 
  • De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen twee werkdagen heeft opgevolgd. 
  • De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing/aanwijzingen van de pedicure heeft gebruikt.

11. Klachten

Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen vijf werkdagen na ontdekking schriftelijk gemeld worden aan de pedicure. De pedicure moet de klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord geven. Indien een klacht gegrond is, zal de pedicure de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt. Indien de pedicure en klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de klachtencommissie waarbij de pedicure is aangesloten.

12. Behoorlijk gedrag

De cliënt behoort zich in de praktijk behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de pedicure het recht de cliënt de toegang tot de praktijk te weigeren zonder opgaaf van redenen.

Er wordt van de cliënt verwacht dat de voeten schoon en gewassen zijn. Dit geldt tevens voor de sokken.

In de praktijk- en wachtruimte geldt een rookverbod

13. Recht

Op elke overeenkomst tussen de pedicure en de cliënt is Nederlands recht van toepassing. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.